Informatie over de praktijk

De praktijk is gevestigd op de begane grond in een multifunctioneel pand. Naast onze huisartsenpraktijk bevindt zich in Breezand ook Starlet, waar u op woensdag en vrijdag bloed kunt laten prikken tussen 7.30 en 9.00 uur.

Openingstijden

Onze praktijk is geopend op maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur. 

 

Inschrijving als patiënt

De praktijk is momenteel gesloten voor nieuwe patiënten. 

Bloedprikken

Naast onze huisartsenpraktijk bevindt zich in Breezand ook Starlet, hier kunt u op woensdag en vrijdag bloed laten prikken tussen 7.30 en 9.00 uur.

Bloedprikken is alleen op afspraak mogelijk.

Afspraak maken kan via de website van Starlet (www.starlet-dc.nl) of via 085-7736736

Herhaalrecepten

U kunt uw herhaalrecept aanvragen via het patiënten portaal of via de telefonische receptenlijn. Hiervoor belt u 088-1003000 en kiest u keuzetoets 3. Spreek duidelijk uw naam, geboortedatum en telefoonnummer in. Vervolgens kunt u de gewenste medicatie inspreken. Vermeld hierbij de naam, sterkte en het gebruik van het medicijn dat u nodig heeft. Bekijk hiervoor het etiket van het medicijndoosje.

Recepten aangevraagd voor 11:00 kunt u de volgende werkdag na 14:00 ophalen bij uw apotheek. Bij eventuele onduidelijkheden kunt u contact opnemen met de assistente.

Locatie Breezand heeft een uitdeelpost, deze is dagelijks geopend van 16.00 – 17.00 uur.

Huisartsenpost

Buiten de praktijkuren om, in het weekend en op feestdagen belt u bij een niet-levensbedreigend spoedgeval met de huisartsenpost in Schagen: 0224-224040. De huisartsenpraktijk ontvangt nadat u in contact bent geweest met de huisartsenpost een bericht.

Kijk alvorens contact op te nemen:

  1. Op thuisarts.nl om te onderzoeken of u zelf het antwoord kan vinden op uw hulpvraag. De huisartsenpost is beschikbaar voor spoed vragen en hulpvragen die niet kunnen wachten tot de volgende dag!
  2. Op de website van de huisartsenpost.

Veel gestelde vragen

Kan ik bij de huisarts terecht voor een reizigersvaccinatie?

U kunt bij ons helaas niet terecht voor reizigersadvies en bijbehorende vaccinaties. Voor reizigersadvies kunt u terecht bij de GGD.

Waarom vraagt de doktersassistente naar mijn klachten bij het maken van een afspraak?

Bij het maken van een afspraak zal de assistente u vragen naar de reden van uw contact. Ze is daarvoor opgeleid en doet dat om een inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is vanzelfsprekend verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Ik kom in aanmerking voor huishoudelijke hulp, een scootmobiel, rolstoel of woningaanpassingen. Waar kan ik daarvoor terecht?

U kunt contact opnemen met het WMO-loket via de gemeente. WMO staat voor Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Deze wet regelt dat mensen met zieke, een fysieke of psychische beperking hulp, ondersteuning of de voorzieningen krijgen die ze nodig hebben.

Heb ik een verwijsbrief nodig voor een dokter in het ziekenhuis?

Voor een afspraak met een arts in het ziekenhuis heeft u een verwijsbrief nodig van uw huisarts. De huisarts geeft alleen een verwijzing als hij dit medisch noodzakelijk acht. Veel medische problemen kunnen door de huisarts worden verholpen. Als dit niet het geval is, verwijst de huisarts u in overleg door naar een medisch specialist. Bent u reeds onder behandeling bij een specialist? Dan is een verwijsbrief niet nodig.

Kan ik bij de huisarts terecht voor een medische verklaring?

Voor een medische verklaring kunt u helaas niet bij uw huisarts terecht. Dit is conform de richtlijnen van de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen. Deze adviseert huisartsen geen medische verklaringen af te leggen over eigen patiënten. Wel kunt u ons vragen een afschrift van uw medisch dossier te maken. Daarin staan de belangrijkste gegevens over uw gezondheidstoestand vermeld. Vervolgens kan een arts waarbij u niet onder behandeling staat deze gegevens onafhankelijk beoordelen. Ook kunt u bij de instantie die van u een medische verklaring vraagt navragen of een verklaring van uzelf voldoende is.

Digitaal en toch persoonlijk

Mede dankzij digitalisering kunnen we steeds betere zorg bieden aan onze patiënten. Zowel voor de patiënten als voor ons als huisartsenpraktijk wordt alles door digitalisering gemakkelijker gemaakt. Zo kunnen wij bijvoorbeeld sneller schakelen met andere zorginstellingen of bent u sneller op de hoogte van uitslagen door middel van de patiëntenportaal. Natuurlijk kunt u met onduidelijkheden of vragen ook altijd terecht bij de assistenten. Op deze manier kunnen wij op een persoonlijke wijze de zorg bieden die u verdient.

 

Direct contact met de huisarts?

Wil u direct een huisarts spreken? Neem dan plaats in de online wachtkamer. Deze is geopend op werkdagen tussen 09:00 en 17:00. U vindt rechts onderaan de pagina het spreekwolkje Image waarmee u in de digitale wachtkamer kunt plaatsnemen en u wordt dan direct geholpen. Wanneer u deze niet ziet is de wachtkamer gesloten. Deze wachtkamer is enkel voor patiënten die ingeschreven staan bij deze praktijk.